Cum sa economisesti bani cand esti pe cont propriu- episodul 1

Hello!

Ce mai faceti? Astazi vreau sa dau startul unei noi serii de articole care abordeaza un subiect mai diferit decat de obicei, si vreau sa va ofer cateva sfaturi pe care eu le aplic de cand mi-am propus sa economisesc bani, adica acum vreun an si jumatate. Eu am inceput sa strang bani pentru ca imi doream foarte mult sa calatoresc dar si sa imi permit sa ma relaxez atunci cand vin in vizita in tara, doar ca intre timp m-am intors in tara definitiv, si pana mi-am gasit un loc de munca am folosit o parte din economii.

Problema sta in felul urmator: ai plecat la facultate/ ai terminat facultatea si te-ai angajat si ai un buget limitat. Dar cum poti face totusi sa te si distrezi, sa te intretii dar sa nu iti termini toti banii din prima saptamana? In primul si in primul rand, pune totul pe hartie- de cati bani ai nevoie lunar pentru chirie, cheltuieli, mancare si distractie? Poti sa tai din aceste cheltuieli? Incearca sa nu tai nici prea mult, incat sa mananci doar "pita cu pateu" tot restul lunii, permite-ti sa iesi si in oras la o cafea sau o prajitura, si incearca sa reportezi totul la suma totala pe care o ai disponibila pe luna.
Un prim punct unde poti economisi bani este daca stai in chirie si iti poti gasi un coleg/o colega de apartament. Asta va reduce din start cheltuielile pentru ca totul se va imparti in doua. Daca vrei sa locuiesti singur/a atunci cheltuielile vor fi ceva mai mari, chiar daca va fi consumul mai redus. Totul depinde aici si de preferintele fiecaruia.

Si acum ca ai un acoperis deasupra capului, ce faci cand vine vorba de ce-ti trebuie in casa? In primul rand, poti sa rasfoiesti (fie online, fie reviste) ofertele magazinelor si sa vezi unde gasesti ceea ce ai nevoie mai ieftin. Ai gasit detergent la oferta, dar sunt 2 sticle/pungi? Poti sa iei un pachet doar pentru tine, insa daca simti ca e prea mult si nu ai nevoie imediat de tot, de ce nu intrebi o prietena daca nu vrea sa impartiti pachetul? In acest fel iesiti amandoua mai castigate. Tot la capitolul cumparaturi, cel mai bine este sa iti faci o lista cu ceea ce ai nevoie si sa incerci sa nu te abati de la ea, pentru ca stim cu totii cum e sa mergi la magazin si sa vezi oferte tentante care sa te atraga, insa in felul acesta risti cel mai usor sa faci risipa si sa ajungi la casa sa platesti 100 de lei, in loc de 50-60 cat ar face lucrurile de care ai cu adevarat nevoie.
Un alt lucru pe care il pot recomanda atunci cand incepeti sa economisiti bani sau cand va propuneti sa puneti bani la pusculita este sa aveti un cont de economii (in cazul meu acesta a fost oferit gratuit atunci cand mi-am deschis cont la banca si lunar imi intra in acest cont si o dobanda- mica, dar este acolo) si sa va setati un scop pentru acesti bani- o excursie, ceva de care aveti nevoie cu adevarat si care nu va permiteti, sau pur si simplu dorinta de a avea un amortizor in cazul in care doriti sa va schimbati locul de munca, sau aveti vreodata vreo urgenta.

Si cam acestea ar fi primele mele sfaturi, vor urma in curand si alte articole pe aceasta tema. Voi ce sfaturi aveti pentru persoanele care sunt la inceput de drum cu viata pe cont propriu?

Share this:

CONVERSATION

2 comentarii:

  1. ti-as zice sa te iau cu mine la cumparaturi next time dar mi-e ca stau o ora sa iau o paine =))

    RăspundețiȘtergere
  2. In primul rand cand te duci la cumparaturi, sa nu te duci flamanda, pentru ca vei fi tentata sa cumperi compulsiv - adica mai mult si mai prost (bazandu-te pe instincte, nu pe ratiune).
    In al doilea rand, daca te obisnuiesti sa gatesti, vei economisi din start o suma importanta de bani; daca iei si la pachet mancare de acasa, suma economisita va creste. Nu te ascunde in spatele scuzei "n-am timp". Nu exista asa ceva. Se gasesc 3 min pentru a incropi o salata pe care o poti lejer la pachet si garantat te va ajunge la 25% din pretul celei de la restaurant. Nu e nevoie sa gatesti sarmale si tocane, nu stiu cine din generatia noastra mai sta sa faca asa ceva. Se gasesc pe net atatea idei mancaruri rapide, ce pot fi luate la pachet...

    RăspundețiȘtergere